vrijdag 31 juli 2015

ECHTE tranen!

Laat ik beginnen met een aanname. De aanname dat ik een man ben, zowel geestelijk als fysiek. Hier ga ik er meteen aan toevoegen dat ik een Hormoonkuur aan het ondergaan ben, in combinatie met een x aantal Chemobehandelingen plus 2 Prednison pilletjes per dag.

Ik voel me niet het type man dat tegen elk paaltje, elk boompje, elk struikje moet gaan piesen om iedereen te laten weten dat dát míjn paaltje, míjn boompje, míjn struikje is. Ik heb dat afbakenen niet nodig. Ik vind het genoeg dat iedereen wéét dat dát mijn paaltje, mijn boompje, mijn struikje is waar iedere kerel maar tegenaanpiest. Nee, machomacho voel ik me verder niet.

Waarom de aanname (...overigens is de aanname goed doorspekt met wetenschappelijk en klinisch bewezen feiten!)

Anja (mijn vrouw voor niet ingewijden) en een aantal van haar vriendinnen, Carla, Ria en Jacqueline, zijn uit wezen eten in een italiaans restaurant in Eindhoven.
Ik heb, in verband met privacy, gekozen voor fictieve namen en de namen genoemd in willekeurige volgorde, en dus berust elke gelijkenis in deze op pure toeval. Uhh...

Juist ja, zoals iedere uitgaander het heurt te doen, hebben de dames zich ook aan tafel laten fotograveren.
Toen ik déze foto onder ogen kreeg bemerkte ik, diep in mij, een aantal activiteiten:
1. Mijn ademhaling ging met horten en stoten,
2. Mijn stembanden weigerden op een normale toonhoogte dienst te doen.
3. Ik kreeg het warm (zal wel een opvlieger zijn geweest)
4. Er kwam overdadig vocht in mijn ogen.

Er is mij altijd op het hart gedrukt dat de Hormoonkuur dat kon doen veroorzaken! Die Hormoonkuur moet ervoor zorgen dat de plaats van mijn Manzijn wordt overgenomen door een Vrouwzijn. Met andere woorden, ik ga steeds meer vrouwentrekjes krijgen... Zoals uhh....bredere heupen, onlogisch denken, veel willen shoppen (en dan vooral in de uitverkoop!), kriskras door de supermarkt joggen anders vergeet ik bepaalde produkten, veel vertellen maar weinig zeggen en weet ik wat nog meer. Zoveel verstand over het doen en laten van vrouwen heb ik (nog) niet. Maar er kómt een dag.... Uhh...waar was ik gebleven?.

Oja, de laatste keer dat ik dit gevoel, deze emotie kreeg, was toen Joop Zoetemelk Wereldkampioen werd. En dat is lang geleden!

Maar... je hebt nu eenmaal èchte tranen en je hebt krokodílletranen. Ik heb weleens zo'n krokodil gezien op National Geographic en het viel mij op, dat die dingen altijd liggen te grijnzen. Niet op z'n brabants, maar het grijnzen dat men pleegt te doen buiten de brabantse grenzen. Of ze koppijn hebben of ze hebben honger of ze hebben geen sex gehad, ze grijn-zen konstant. En dus trek ik de conclusie, dat krokodilletranen worden geplengd door een speciaal soort mens die deze specifieke huilbuien kunnen oproepen vanuit het niets. Ja dat ging snel he. En van binnen, van bínnen grijnzen ze. De smiechten! Uhh....wat wilde ik eigenlijk zeggen?

Oja, de tranen waar ík het over heb, de tranen die ík plengde, dat waren tranen uit het hart. En, omdat ik ook nog eens een man ben (althans, zo voelt het toch), waren dat ECHTE tranen!

Anja, ons Danny en ik zaten gisteravond wat na te kaarten aan tafel, bij de Griek, aan het raam. Ik wachtte geduldig mijn beurt af om wat te zeggen want, wie ons Danny en Anja kent weet, dat je over een enorme portie geduld moet beschikken vooralleer het jouw beurt is om wat te zeggen en het is altijd maar raden, wanneer zij uitgesproken zijn. En op dát moment moet je je kans grijpen en het woord nemen. Uhh.....

Oja, het was mijn beurt en ik mocht wat zeggen! Blijblijblij!.
Ik vertelde die twee wat mij was overkomen en plots kreeg ik dat gevoel, die emotie weer! Ik keek door het raam naar buiten. Het overdadig vocht in de ogen, het buitenlicht dat waarschijnlijk flonkeringen in dat oogvocht veroorzaakte, dat heeft kennelijk diepe indruk op hen gemaakt want ze waren er stil van.
Ja, ik heb bepaalde gevoelens en ik kom er voort voor uit! En dat is allemaal de schuld van die Hormoonkuur èn... ik vind het niet eens erg! Eindelijk kan ik ook eens de schuld afwentelen in naam van, in dit geval, de Hormoonkuur!
En dát wilde ik eigenlijk kwijt..... dacht ik zo...
Nou geen bijdehande reacties plaatsen, want ik reageer daar tóch niet op.

PS.  als dit bericht onsamenhangend en onlogisch overkomt, dan komt dat óók door die verrekte Hormoonkuur!

2 opmerkingen:

  1. De man wordt mens........hihii.......gaan wij straks gezellie de Eindhovense binnenstad in duiken 😎😎😎😎😎😁😁😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je wordt uiteindelijk wie je bent.......mooi en eerlijk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen