woensdag 15 juli 2015

Hoe gaat het met je?

De vraag 'Hoe gaat het met je' wordt geregeld aan me gesteld. 'Goed!'zeg ik dan met een glimlach. Je ziet de vraagsteller denken: 'Goed? Dat kan toch niet, met zo'n slecht vooruitzicht......' Ik haast me dan om er meteen aan toe te voegen 'gezien de omstandigheden'. Het gezicht van de belangstellende verraad een zichtbaar 'Oooh, dan is het goed' :)

Ik weet ook wel dat de vraag met de beste bedoeling gesteld wordt en, ik weet ook wel dat het antwoord 'Goed' onvoldoende is. Daarom antwoord ik standaard met 'Goed, gezien de omstandigheden'. Want ja, wat moet ik anders antwoorden en.... wat moet men anders vragen?

Gezien de omstandigheden..... die kunnen in de nabije toekomst erg gaan veranderen. De hormoonkuur en de chemo behandelingen zullen hun sporen nalaten, zowel fysiek als psychisch. Zolang  ze doen wat er van verwacht wordt, namelijk de tumor onder de duim houden, vind ik het niet erg. Dan mogen ze sporen achterlaten. Ik ben tenslotte ook maar een mens nietwaar? Maar ook aan die sporen stel ik eisen. Ze mogen mij niet hinderen in mijn dagelijkse bezigheden. Zowel privé als zakelijk als sportief. Want ik wil dat het goed met me gaat, gezien de omstandigheden.

Dus stel de vraag gerust, je kent het antwoord nu. Het gaat altijd 'Goed' met me, 'gezien de omstandigheden' :D


4 opmerkingen:

  1. Ken je het boekje 'Leef!' van Laura Maaskant ???
    Zij heeft er voor gekozen (ondanks haar jonge leeftijd) om niet meer verder behandeld te worden en kies ervoor om nu nog zoveel mogelijk te "leven" ... Echt indrukwekkend verhaal ..

    Heb haar boekje besteld, maar daarna uitgeleend en nog niet terug gekregen. Wil het nog wel erg graag lezen ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het boek inmiddels besteld. Ben benieuwd naar de inhoud ;)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja Bert, en het zijn allemaal lieve mensen die belangstelling willen en durven tonen. Het is aan mij/jou, hoe je ermee omgaat. Wanneer je dit op een positieve manier doet, krijg je er positieve reactie op terug :)

      Verwijderen