dinsdag 28 juli 2015

Aan de slag!

Het is inmiddels alweer 1 week geleden dat ik mijn 1e chemo behandeling gekregen heb. Na wat perikelen en afbraakverschijnselen over het lichaam en de geest, begint het bij mij weer te kriebelen. Ik wil wel weer aan de slag. Zowel op sportief gebied als zakelijk gebied en ja, ook op privé vlak :)
UWV re-integratieplan
Afgelopen maandag ben ik weer eens bij mijn opdrachtgever geweest en heb een leuk gesprek gehad. Ik voelde de energie weer opkomen. Met een leuke klus in het vooruitzicht ga ik de komende weken in. Heb mijn desktop pc ingericht en kan thuiswerken, als dat zo uitkomt!

Donderdag aanstaande heb ik een gesprek met mijn werkgever. Dan gaan we de Probleemanalyse doornemen zoals het opgesteld is door de Arbo arts. Met name de Wet Poortwachter zal de revue passeren. Zowel de werkgever als de werknemer hebben lusten en lasten. En dat is maar goed ook. Het initiatief zal veelal bij mij liggen, daar is de wet in voorzien. En dus zal ik mij eens gaan verdiepen in de materie zoals ik die gevonden heb op de UWV site. Samen, de werkgever en ik, gaan we eruitkomen.

Tsja, het is nu eenmaal een aparte ervaring. Je bent ziek verklaard en zal van deze ziekte niet meer genezen. Als alles goed gaat, ga ik er dus aan dood :) En dat laatste, dat doodgaan, was ik nog lang niet van plan uit te voeren. Dat wordt een project waarvan de einddatum nog niet vaststaat. Een project met een 'moving target ', op z'n goed nederlands gezegd.

Het analyse traject ( het vaststellen van de scope) heb ik reeds achter de rug. Nu is het een kwestie van domweg uitvoeren en slim vooruitblikken. En als ik vooruit kijk, zie ik mezelf niet (hele) dagen achter de plantjes zitten. Daar word ik niet vrolijk van. Zo nu en dan wel., met een bak koffie en iets erin bijvoorbeeld. Dan wil ik nog wel glimlachen! Die tijd achter de plantjes zal ik nodig gaan hebben, om bij te komen. Maar ik wil ook iets tastbaars achterlaten, zakelijk, privé en sportief. En dan, als ik daar zo eens over nadenk, dan heb ik nog heel wat te doen. Zal eens wat projectjes mèt einddatum gaan definiëren :P Ben ik gelijk ook even van de straat...

3 opmerkingen:

  1. fijn te lezen dat je werkgever (opdrachtgever?) meewerkt en dat je aan de slag wilt :) In deze tijd is het niet altijd vanzelf sprekend dat je werkgever begrip heeft en meewerkt. Sportief gezien heb je weer iets om naar uit te kijken. Weekendje Ardennen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dan ook een hele fijne werkgever in CGI en een hele fijne opdrachtgever in Defensie, John!:)
      En daar komt bij dat ik nog heel wat kan betekenen voor hun.

      Laat de Ardennen maar komen! Ik heb honger en dorst! :p

      Verwijderen
    2. Positive thinking.......love you Frank!!

      Verwijderen