vrijdag 22 september 2017

je weegt wat je weegt

Vanmorgen ging ik weer eens op de weegschaal staan. Sinds de aanwezigheid van een kanker is dat een dagelijks begin.
Vanmorgen bleef het weergeven van het aantal kilo's steken op 91.

91 kilogram! Terwijl ik er 83 heb gewogen. Maar, dat was voor m'n kankertijd. Nu ik er dan eentje heb (kanker), in de vorm van een tumor op de prostaat weeg ik er 91 kg! Dat is 6 kilo buik, 0,2 kilo tumor en 0,8 kilo tussen de oren.
En DAT (dat overgewicht) ligt weer,  onder andere,  aan het voedingspatroon, denk ik. Maar, Frites, Rijst en Pasta is toch gezond? Ja, ik durf zelfs te stellen dat BIER gezond is! Friet, Pasta en Rijst komt in den beginne uit de grond. Net als Bier! En zolang daar geen gif ofzo is /wordt ingespoten eten en drinken we er goed van.

Hm.... misschien ligt het hebben van overgewicht vooral aan de geconsumeerde hoeveelheid, aan de (voor)bereiding en aan de verbranding?

Sorry poedergebruikers en poederfabrikanten. Gullie moet vooral door blijven poederen. Deze tekst is bedoeld voor Mensen Met Een Levensstijl. Voor Bourgondiers Met Een Horizon. Voor de Consument Met Plezier In Het Leven als doel.

Boer KroePoek maakt heerlijke nasi, ketan met kipvulling, sajoer lodeh. Nonno Franco staat bekend om zijn spaghetti aglio e oglio, penne arrabiatica, spaghetti carbonara, spaghetti con carne enzovoort. Abuelo Franco om zijn paella, patata picante por hombres pobre, chuleta ajo! Frenkske maakt overheerlijke friet uit de  hetelucht frietpan!

Ja dat teveel aan gewicht, aan kilo's, MOET aan de hoeveelheid EN verbranding liggen.

Bijkomend nadeel, wat die Boer, die Nonno, die Abuelo, die Frenkske maakt is zooooo lekker. Adoeh! Caspita! Caramba! Amaai!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten