donderdag 16 augustus 2018

Verdrietig

Wat mij heel verdrietig maakt.
Kom ik aangereden op de Kleine Berg in Eindhoven om mijn vrouw bij Mangiare af te zetten.
Kleine Berg, ook in Eindhoven
Op de Kleine Berg moet ik een tweetal dames omzeilen waarvan er één rijkelijk voorzien is van een achterwerk. Beide dames waren ook op weg naar Mangiare. Daar aangekomen opende ik mijn raam waarop de rijkelijk van een achterwerk voorziene dame, een opmerking meende te moeten plaatsen over mijn rijgedrag tov haar wandelgedrag mídden op de openbare weg nota bene.
Reet
In mijn, niet overdachte, respons, kon ik het niet laten haar achterwerk een 'reet' te noemen. Dat is niet des Eindhovens en ook niet netjes, dus. Zij heeft, mag ik hopen, waarschijnlijk ook niet voor die reet gekozen alsmede voor het brein van een garnaal.
Ridder
Een jonge ridder, met opgeschoren koppie èn in gezelschap van een chinees stelletje ofzo, meende zich te moeten laten gelden als een witte ridder.
Date markt
Een zeer begrijpelijke reactie overigens. Wanneer ík kansloos zou zijn op de 'date' markt, zou ik waarschijnlijk óók de zijde van de dames gekozen hebben. Je wilt uiteindelijk óók eens van bil gaan nietwaar. Lekker of niet, van bil gaan is van bil gaan.
Terraszitter
Eén van de terraszitters gaf de witte ridder groot gelijk en het is maar goed, dat ik gezichten kan onthouden.
Opmerking
Maar goed, wat mij uiteindelijk zo verdrietig maakte, was de opmerking van de jonge witte ridder: 'Wij doen dat niet zo in Nederland' zei hij, doelende op mijn 'reet' opmerking.
Dus, midden op de weg flaneren, al dan niet voorzien van een reet, mag wèl, volgens dat wit riddertje.
Ter info
Welnu jongeman, wanneer jij een béétje kennis had van/over mij, had je kunnen weten dat ik in Arnhem geboren ben, in Den Haag, Goch (D), Eindhoven, Gilze-Rijen ben grootgebracht èn een arbeidsverleden heb van 50 jaar. Ik heb dus een béétje méér Nederlands verleden dan jij.
Geraakt
En tòch, die ridderlijke snotneus, met mijns inziens, een beetje ongewilde racistische inslag, heeft mij geraakt met zijn domme, achterlijke opmerking.
Balzak
Zo zie je maar weer aan dat klein wit riddertje, wat een tè volle balzak aan kan richten.
Dom lulletje
Wit riddertje: Je bent geen domme lul maar een dom lulletje. Een heel kleintje dan. Net als dat terraszittertje :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten