dinsdag 17 juli 2018

Kurkuma, of eender welk wondermiddel dan ook.

Aan iedereen die denkt dat kurkuma een geneesmiddel is waarmee je kanker kunt overwinnen. U heeft het mis. Jaja, dat zeg ìk. Kurkuma wordt namelijk nèt zo snel afgebroken als dat het ópgenomen wordt door het afweermechanisme in jouw lijf. Punt.



Ik redeneer heel simpel. Wanneer iets wordt afgebroken wordt er niks opgebouwd. En niks is nul, Nul is, ook in dit geval: Geen, Geen medicijn dus.


Er wordt echt wel onderzoek naar de genezende wijze van Kurkuma gedaan hoor. Deze heeft, echter nog geen afdoende bewijzen op tafel gelegd.


Zolang die bewijzen ontbreken, is ook kurkuma voor mij (èn de wetenschap) geen geneesmiddel!


Bovendien, iedereen die mij een beetje kent, weet, dat ik van lekker eten hou.
Nasi Kuning bijvoorbeeld. Lekker toch! Met Kurkuma! Oja en Satéh Kambing! en......


En ja, wat kurkuma in het eten is héél lekker. Je vindt die Kurkuma in heel wat Indische gerechtjes terug. Dat weer wel. Doch is Kurkuma een geneesmiddel? Ja? Bewijs dat dan maar! Ik zeg  gewoon: Nee!


In Kurkuma zit de stof curcumine. Maar dat stofje zit ook in vanillevla. Is vanillevla een genessmiddel? Nou dan.


Chemo en Hormoonbehandeling wel. Dat wil zeggen: voor de een wel. Voor de ander weer niet. Die gaat dan gewoon dood. Met andere woorden: ELKE kanker is uniek in behandeling.
Niet iedereen geneest. Dát durft de wetenschap te stellen. Die wetenschap moet wel want dat niet iederéén er baat bij heeft, dát hebben, wtenschaapelijke tests en protocollen bewezen. Misschien hadden zij een alternatief pad moeten kiezen, maarja, te láát...... Nu zijn zij dood. En begraven, of ....misschien wel gecremeeeerd.


Ikzelf, heb (voorlopig) baat bij een combinatie Chemo/Hormoonbehandeling. Dat geeft mij 1 à 2 jaar extra. Ik zeg voorlopig. Waarom zeg ik dat? Omdat vroeg of laat de tumor castratieresistent wordt. Dat houdt in dat die tumor de eerste levensbehoefte (Testosteron) ergens anders gaat halen. Wat er dan gaat gebeuren? Dat weet ik nog niet, dat zie ik dan weer wel.


Ik kan het altervatieve pad op: Kurkuma, Wietolie, Handoplegging en weet ik wat nog meer, maar, vroeg of laat ben ik klaar. Dan bèn ik er eenvoudigweg  niet meer. Ik kom niet toe aan die andere alternatieve paden want het één sluit het ànder uit. Simpel zat.


Dus ik als ik voor het Kurkuma pad kies,  moet ik volledig op vertrouwen dat die Kurkuma HET middel is waardoor ik genees. Een garantie dus.  Nou, Geef mijn nabestaanden maar die garantie (Waaronder: volledig onderhoud van ALLE directe nabestaanden bij doodgaan schrijver dezes omdat die Kurkuma niet zijn werk deed) en ik kies dit kurkumapad. Zo niet, even goeie vrienden hoor. Dat was je toch al niet maar het kan nog! Kom maar hier met die garantie! Kurkumasnuiver! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten