donderdag 10 mei 2018

Slim of wijs

Slim hoor. Maar of dat zo wijs is? Feit is, dat op deze manier, de meeste communicatie verloren gaat. Hiermee bedoel ik de lichaamstaal. Social Media ten spijt. Sinds ik de prognose uitgezaaide prostaatkanker heb mogen ontvangen, zegt mijn vrouw dat ik veel ben veranderd. Dat moge zo zijn. Wie anders dan mijn vrouw ziet dat? Aan de andere kant, vind ik, dat mijn (in)directe omgeving veranderd is. Dat zie ík dan weer :p

Maar goed, je kan wel van alles op het net kwakken, niemand ziet de gedachte er achter. Het grote Waarom. Je moet, als lezer, heel slim en wijs zijn om het een en ander, of gewoon: de Ander, te kunnen doorzien. Moet dat dan? Welnee, NIKS moet. Ja, ademhalen pfffff

INTELLECT
Intellect, kan buitengesloten worden.  Intelligentie krijg je mee bij de geboorte. Dus, IE-DE-REEN is in het bezit van een zekere mate van intelligentie.  Anders, scheet je tot op de dag van vandaag nog in je broek of in de keuken (sorry keukenschijters met reden!)
Je kunt èn mag van jezelf zeggen dat je een berg intellect hebt. Je mag er zelfs pràt op gaan. Je komt er zó achter, of dat slim of wijs is geweest. Je bent in ieder geval een stukje levenservaring rijker, moet je maar denken :p

LEVENSERVARING
Zónder die broodnodige levenservaring kom je niet niet ver.  Je slimheid en wijsheid dank je aan die levenservaring, àls je wat met die levenservaring doet tenminste. Want, ook al is die een berg levenservaring nog zo groot, als je er niet van leert, heb je er niks aan. Bovendien, als de berg niet naa Mozes komt, dan gaat M........... Zo is dat :P

Daar komt ook nog eens bij, dat níemand, te oud is om te leren. Dus koester die berg levenservaring. Vroeg of laat komt die van pas. Diezelfde berg zegt mij dus, dat het niet slim of wijs is om al je gedachten online te kwakken. Zo van: 'hehe... ík ben er vanaf'. Want als je te weinig of nietszeggende informatie in je berichtje stopt, zal je altijd Krommunikatie houden. En ja, het ligt dus vaak aan jouw manier van communiceren.

KROMMUNIKATIE
Krommunikatie is dus Miscommunicatie. En Míscommunicatie geeft weer aanleiding tot het aannemen van allerlei aannames. En een aanname is, in goed Nederlands, 'the mother of all fuck-ups'. Een aanname moet je altijd staven dus, want een aanname blijft een aanname en geeft reden tot discussie. Ofwel, jij als Berichtlezer doet een zoekactie op het internet, ofwel je slaat die door jouw genomen aanname plat bij de bron (altijd het beste). Die bron is de Berichtgever, om het zo maar eens te noemen.

SOCIAL MEDIA
Dat gezegd hebbende. is dan ook de grote reden dat ik de Social Media vaarwel heb gezegd. Behalve.....Twitter. Daar ben ik tot op de dag vandaag te vinden. Tot ik merk dat er teveel fuck-ups te bespeuren zijn. en ik me teveel dien aan te passen.
Dus D.Trump: 'Shut the fuck up!' met welgemeende excuses aan het gehele Trump consortium (Heul veul Amerikaans volk en zijn trouwe en liefhebbende volgers, die schijnbaar overal ter wereld te vinden zijn).

VRAGEN
Zijn er nog vragen? :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten