donderdag 30 maart 2017

Trainen 20170329

Jawel, gisteren weer eens mijn best gedaan op het DBS voetbalveld. Onder toeziend oog van Peter Cocu (Trainer DBS OldStars, Judith v. Berkel (gemeente Eindhoven) en wat (licht) geblesseerde OldStars. Ik moet zeggen, het ging beter dan de week daarvoor. Moe was ik zeker, ik heb geloof ik de rest van de dag op de bank voor pampus gelegen (Een beetje historie voor de onwetenden onder ons:  'De uitdrukking ‘voor Pampus liggen’ stamt uit de tijd van de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC).Vanaf de 17e eeuw voeren veel schepen heen en weer naar Oost-Indië en andere bestemmingen in Azië. In die tijd was het IJsselmeer nog de Zuiderzee, waardoor er sprake van getijdenwisselingen was. De schepen, die soms zwaarbeladen terugkwamen uit Azië, moesten vlak voor ze de haven van Amsterdam konden betreden langs een ondiepe vaargeul varen. Deze geul heette Pampus.')
Zo, nu weet je het. Kennis is nooit weg. Ja, die Indo's hadden en hebben nog veel invloed op de NL cultuur. Wat te denken van Indo-rock en sateh babi en Blauwe Hap :p




Maar goed, ik dwaal weer's af. Intensieve training gehad gister bij de DBS OldStars. Bedankt Peter C. en aanhanger van FC Eindhoven (Ben de naam weer's kwijt).


Vandaag is het Donderdag de 30e maart 2017, 12:00,  en ik ben weer boven jan. Neeeeeee, niet letterlijk! Ik heb helemaal geen Jan in de buurt! Nee, ik bedoel figuurlijk. Ik ben (figuurlijk) weer boven jan. Hormoonkuur ten spijt. Chemo en Bestralingen zijn verjaard, zegt men.


Binnenkort wordt een schrijven van me in (blog-vorm) op de OldStars site gepubliceerd. Ik ben natuurlijk zeer benieuwd want dit is geen alledaags gebeuren. Misschien wel, misschien niet. We gaan het vanzelf zien.


De training, oja, die liep lekker. Zoals ik al zei, intensief maar lekker. Trainden we op tactisch inzicht, het partijtje (om het geleerde in praktijk te brengen) was een welkome afwisseling. Met veel plezier werd het partijtje dan ook afgewerkt.
Ik denk dat de meesten wel, het bijzonder naar hun zin hadden. De 'verliezers' niet natuurlijk, maar dat was van korte duur. Snel kwam er weer een lach op hun snoetjes. 'Hun' zijn die OldStars. Die Ouwe Jongeren. Zij, die denken weer jong te zijn. Dat waren ze al, in hun kop, maar om de een of andere manier denken ze écht jong te zijn. Laten we zeggen, een jaar of 20 terug. In sporttermen ben je dan al bejaard maar dat deert niet. We zijn jong, we zijn (overwegend) man en dus zijn we jongens! Soms kwajongens maar over het algemeen wanen we ons terug in de tijd. Totdat we op de grond liggen met een pijntje op de enkels, ofzo. Dan zijn we weer in de hedendaagse wereld. Dan zijn we ook een beetje zielig en hebben wat aandacht nodig. Maakt niet uit van wie. Gewoon dat schouderklopje of een belangstellend 'Gaattie?' is al genoeg. Op naar volgende week dus :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten