donderdag 4 augustus 2016

(On)rust

Ik kan de laatste tijd maar moeilijk in slaap komen. Dit wordt veroorzaakt door een onmiskenbaar gevoel van rusteloosheid. Ik moet vooral denken aan wat ik heb en hoe ik er van afkom.

Niet de kanker! Nee, daar kom ik niet meer vanaf. Maar vooral wat er in de garage staat en op straat. Ik wil alles aan de kant hebben. Schoon schip maken wordt dat ook genoemd. Een soort van voorjaarsschoonmaak misschien zelfs? Maar dan allesbehalve in het voorjaar.  Nee, je moet het meer zien als een overdracht. Ik ga alles overdragen aan....
Voorbeeldje: De Chrysler en de Vitara gaan de deur uit. Hiervoor in de plaats komt een auto(otje) voor Anja.

En ga zo maar door. Uiteindelijk wil ik niks meer in het huis hebben. Niks. Behalve dat, wat ik op korte termijn zelf nog gebruik.  De rest kan weg. Ik ben met niks gekomen en ga met niks weg. Nou ja niks, ik heb inmiddels wel haar op m'n piel gekregen. Dat moet dan maar mee. Pas als alles aan de kant is, dan pas verdwijnt die rusteloosheid, of in ieder geval, een deel van de rusteloosheid. Pas dan heb ik rust. En dan krijg je ook nog de financiele hersenkrakertjes en weet ik nog wat.

Het moet zo zijn, dat ik, net als een echte trainer, langs de zijlijn sta en af en toe wat geks doe. Zoals op de grond liggen stuiptrekken of een Duck-face trekken of een zogenaamde high-kick doen. En af en toe roep ik 'Naar links!' of 'Naar rechts!'. Verder doe ik gewoon wat ik leuk vind.

Tot dan zal ik heel wat moeten regelen. Ik ga projectjes opzetten. Deze hebben tenminste allemaal een deadline :p. Een deadline is goed. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik ben nog lang geen project! Dat veldje Deadline zal nog wel ff leeg blijven. Net zoals bij de echte 'gezonde'  mensen. Zoals de meesten van jullie :D

Rusteloosheid dus. Ook dat is een signaal vanuit de geest of het lijf. Rusteloosheid geeft je een doel of doelen. Rusteloosheid ook geeft je de energie. Ik zeg niet dat rusteloosheid goed is, maar slecht is het ook niet. Het wordt wel als slecht ervaren omdat je er niet op zit te wachten. Maar ja, ik zat ook niet op die tumor van mij te wachten en toch issie d'r, de l*l!

Het goede van die tumor is, dat ik door die tumor rusteloos ben geworden waardoor ik wat dingen moet gaan doen, gaan regelen ook.  Het nadeel is, dat ik er moeilijk van kan gaan slapen. Het voordeel hiervan weer is, dat ik op enig moment in slaap kan vallen. Ongeacht waar ik ben. Het nadeel is.....ja zo kan ik wel door blijven gaan! Ik ga aan die projectjes beginnen. Schoon schip maken. Overdragen. Vooruit met die geit! Met wie? Met DIE geit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten