maandag 7 maart 2016

Tijd




Bovenstaand plaatje werd door een fietsmaatje van me op Facebook gepost. Tis een fietsmaatje want het is nog maar een menneke. Een slim menneke.

Maar goed, de tekst op dat  plaatje greep me aan. Want ja, Hoewel je weet dat je een houdbaarheidsdatum hebt, denk je alsmaar dat je het eeuwige leven hebt. Je schuift nogal wat voor je uit, zeg maar.

En nu, nu is mij duidelijk dat mijn deadline, mijn houdbaarheidsdatum in het zicht dreigt te komen. Of ik nu wil of niet. Want ik wil nog zoveel. Bijvoorbeeld met ons Danny wandelen en ergens een biertje pakken, met de (aankomende) kleine meid van ons Mike en Moon leuke dingen doen. Met Anja nog heel vaak een terrasje doen bij la Casa.  Lekker tafelen met het gezin.

Terug naar dat plaatje. Dat laatste regeltje is er een met een opgestoken wijsvinger. Het wijsvingerregeltje dus. Dat laatste regeltje doet je uiteindelijk beseffen dat je hier bent met een reden. Namelijk om íets met je leven te doen. Iets waardoor je niet zo gauw vergeten wordt door de overblijvers. Want jij gaat door waar de ander stil blijft staan. En het punt is, dat niet iedereen weet wannéér hij of zij door gaat. Het is dus zaak om zover mogelijk te geraken met het verwezenlijken van het doel in je leven. Nu is dat doel vaak niet duidelijk, vooralsnog niet. Dan is het een kwestie van doen waar je je goed bij voelt. Want dat gevoel is een leidraad. Niet dat dat gevoel altijd de juiste richting aangeeft, maar het geeft wel aan welke kant je op moet gaan. Op deze manier laat je een duidelijke afdruk achter. En das weer goed voor iedereen die achterblijft. Want joúw richting, is misschien ook wel hún richting :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten