vrijdag 4 maart 2016

de 'Deadline'

Iedereen kent dat begrip wel, de Deadline. Iedereen stelt zichzelf ook altijd een Deadline voor. Bijvoorbeeld, je wilt in Augustus op vakantie met het hele gezin. Dan wil je toch op een bepaalde datum klaar zijn met het kiezen van een bestemming, de route, de papieren rimpslomp, verzekeringen enzovoort.


Welnu, die bepaalde datum is een Deadline. En soms, wordt je een Deadline toegezegd. Daar valt waarschijnlijk wel wat aan te tornen maar uiteindelijk is dát de datum, het tijdstip, waarop je je richt.


Die Deadline is van het type 'Einde Leven'. Met andere woorden je gaat dan, volgens verwachting, dood. Je sterft, je gaat heen, je gaat hemelen en weet ik wat nog meer voor synoniemen. En tot dan, weet je dat die Deadline er is, maar je schuift hem vooruit, zo vér mogelijk. Je wilt er zogezegd helemaal niks van weten. Net als een buitenechtelijk kindje. 'Dat' is er wel maar ik ken 'm niet. Zo gaat dat ook met de sterfdatum (bij benadering).


Ook wil je nog gedaan hebben, wat je gepland had vóór die Deadline en misschien wel wat je gepland ná die Deadline. Maar die laatste activiteiten moet je dan wel naar vóren halen. Herplannen dus. En opnieuw priotiseren. En dan maar doen hè. Maar plannen, dat lukt ook weer niet. Zeker niet wanneer ik moet plannen over een periode groter dan 3 maand. En dat is al meer dan vorig jaar. Toen kwam ik niet verder dan 1 week :)

Over het algemeen vind ik een Deadline niet erg. Ik vind een Deadline nódig zelfs, maar niet altijd leuk. En zeker niet, wanneer de Deadline over hemelen gaat.


Nou, bij mij is die Deadline nog niet in zicht. Dat wil zeggen, ik kijk gewoon de andere kant op.
Maar ja, die tumor is zó agressief! Tis net een hond die me wil bijten. maar zolang ik hem op z'n kop dreun, doetie kwispelen en piepen. En ik weet, vroeg of laat leertie hoe hij mij moet ontwijken.
Dan komt die Deadline wel heel erg dichtbij en dan....heb ik er weer een nieuwe uitdaging bij. Dan wordt het een uitdaging om er een ander wekkertje bij te zoeken, een wekkertje met een nieuwe Deadline :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten