woensdag 12 augustus 2015

Start Chemo 2

Vandaag, 12-08-2015 is het dan zover. Op onze trouwdag gaat Chemo behandeling 2 van start.
Chemo 2!
Ik heb me ervan verzekerd dat ik het medicijn Granisetron heb gekregen. Dit moet ingenomen 1 uur voor de chemo begint. Granisetron helpt misselijkheid te voorkomen. De 1e keer was de Granisetron niet meegekomen in pilvorm en dus werd het tijdens de dagbehandeling via infuus ingebracht. Dat kostte 1 kwartier extra aan het infuus.
En wat is uiteindelijk 1 kwartier op een mensenleven? Nou, ik kan je zeggen dat elk kwartier langer aan het infuus, níet iets is waar ik op zit te wachten. Dus, hier met die pil! Beetje water erbij en hop! Het zit erin :p  Pillen slikken doe ik zat tegenwoordig en veel ervaring hierin heb je niet nodig hoor. Alhoewel, een beetje grote pil voel je naar beneden glijden. Meer water is dan geboden. Tsjongejongejonge,  ik zuip wat af de laatste tijd. Als ik niet sterf aan de kanker, dan verdrink ik wel!

Maar goed, eerst wat doen voor Defensie. Dat is het gemak van thuiswerken. Als je pc goed is ingeregeld, samen met de benodigde hardware, kan je lekker je ding doen.
Vanochtend ook, heb ik lekker mijn ding gedaan in de keuken. De jongens (incl. Moon en Oscar, Armel was verhinderd) waren gisteravond thuis wezen eten. En dat betekent dus een flinke afwas. Nu vind ik afwassen, in mijn eentje,  een ontspannende bezigheid (voor de lamballen onder ons, die meteen willen reageren: Mijn uurtarief is 250 euro plus onderhoud. En dat is inclusief btw. Koopje dus, aanmelden via email onder vermelding: Ik weet wat je kost maar: Wil jij mijn afwasser zijn? ).
Afdrogen vind ik weer niks, maar afwassen..... en dan stop ik dat afgewassen spul in de vaatwasser, kan het daar lekker drogen.
Tsja, gemak dient per slot de mens, niet?
Hm...normaal gesproken vermijd ik het gebruik van het woordje 'niet' wegens de negatieve lading. Maar nu gebruik ik 'niet' om te benadrukken dat het begrip 'gemak' er ter meerdere glorie is voor de mens. Hoewel, nu ik er zo over nadenk, betekent 'gemak' dat je zo weinig mogelijk hoeft te doen om iets gedaan te krijgen. En dan dat woordje 'niet' erachter, dat klinkt niet goed :p Ik ga 'niet' vervangen door 'toch'. Aldus verkregen:
Tsja, gemak dient per slot de mens, toch?
Zo, dat klinkt beter, dat klinkt bevestigend :D

Intussen, zit Chemo 2 er in. Nu maar afwachten wat de bijwerkingen zijn. Als het goed is zullen de bijwerkingen van het dezelfde soort zijn als van Chemo 1. Dan weet ik tenminste wat me te doen staat.
Vandaag ook, een wielersetje gehaald bij Decathlon. Ons Mike gaat mee naar Italie en dan wordt er gefietst dus. Mits Chemo 3 wil meewerken natuurlijk. Vanwaar dat wielersetje? Het is natuurlijk mooi wanneer Mike en ik in dezelfde outfit rijden. Bovendien is het voor mij makkelijk om te zien hoever Mike nu voor me rijdt. Ik ga er niet vanuit dat dat gebeurd maar je kunt er wel rekening mee houden :P
Chemo 2 is naar binnen gesjeesd zonder enige complicatie. Ik heb navraag gedaan naar mijn huidige PSA waarde en dat moet ik morgen nog even dubbel checken. Het is op een dusdanige manier naar beneden gegaan dat ik dat nog niet durf te vermelden. Eerst even checken dus en dan zal ik het in dit berichtje vermelden.

Update(!), 13-08-2015, 15:13
De PSA waarde zoals gemeten is nu op 2,4. Dat betekent een, op z'n zachtst gezegd, spectaculaire daling van 93 naar 2,4 na 1 chemo behandeling en dat is heel goed te noemen.

Hoewel ik nog zeer sceptisch ben, doe ik het hier voorlopig wel mee :D

6 opmerkingen:

  1. Sterkte de komende dagen Frank ... Kus uit Rotterdam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh ... wat ik vergeet ... proficiat met je trouwdag ... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei bedankt! Die bijwerkingen ben ik wel de baas, nu nog afwachten of het allemaal een positief effect heeft. Dan ga ik zelfs nog de Dire Straits mooi vinden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Positive thinking!!! Zo gaat-ie goed, zo gaat-ie beter.....alweer een kilometer: zongen wij vroeger op schoolreisje.
    Ohja, van mij ook knuffie voor jou en ANja vanwege jullie trouwdag XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, als het aan het positieve denken lag had ik geen kanker :D Het is meer de medicatie waaraan dit te danken is en mijn fit gestel. Dan wordt dat positief denken ook wat makkelijker he.

      Iemand met een minder fit gestel en andere medicatie kan positief denken wattie wilt maar of dat helpt. Realiteit leert dat elk geval weer anders is :)

      Knuffie terug ook voor WIm!

      Verwijderen