vrijdag 7 augustus 2015

Niet meer te genezen.

Ja, wanneer zegt men dat nu eigenlijk? In mijn simpel doch zeer effectief brein betekent dit zinnetje dat je nooit van die kanker af zult komen. Nu is mij voorgehouden dat je nooit 'nooit' mag zeggen. Dus, het zinnetje wordt: 'Je zult altijd de ziekte kanker bij je gaan dragen, tot je eraan/ermee sterft.

Ok, dat is dus iets wat je nooit....uhh.... niet wilt horen dat men tegen je zegt. Je wilt horen: 'Dit is het behandelplan en zo en zo en dan en dan ben je er weer vanaf. Dan kan je 'het' nog wel weer krijgen maar dat zien we dan wel weer :p'.
In mijn geval echter zeggen ze: 'Dit is het behandelplan en zo en zo en dan en dan hopen we je levensverwachting te verlengen totdat 'het' (de kanker :)) je te pakken krijgt'. Het wordt dus een soort van 'Mens erger je niet' met dit verschil dat je niet alle pionnetjes binnen gaat krijgen'.

Nu zat ik gisteren weer bij de lotgenoten contactgroep meeting (belegd door de ProstaatKankerStichting (.nl)) en ik vernam dat enkelen van ons een genezende behandeling ondergaan. Echter, zij hebben een operatie ondergaan waarbij het prostaat weggenomen is. De een was zo lek als een mandje geworden (incontinent) de ander iets minder, maar ook dat werd als evenzo hinderlijk ondervonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten