dinsdag 18 augustus 2015

Chemo 2, week 1

Weekverloop

Woensdag
  1. Een licht droog gevoel in de mond. Anders dan bij Chemo 1 het geval was, maar het devies is door blijven drinken.
Donderdag
  1. Lichte, branderige tinteling onderin de voetzolen. Niet prettig om mee te lopen.
  2. 'savonds bemerk ik dat mijn voeten vanaf de enkels wat gaan opzwellen. Kennelijk doet de Prednison zijn werk en houdt het vocht vast.
Vrijdag
  1. In de ochtend zie ik dat mijn voeten niet meer opgezwollen zijn. Ik had een kussen aan het voeteind gelegd om zo mijn voeten wat hoger dan de rest van het lichaam te leggen. De vochtopeenhoping is weg en ik besluit om na te drinken in plaats van voor te drinken. Dat wil zeggen, dat ik pas drink na elk toilet bezoek. Ik beperk het drinken tot 1 a 1,5 liter per dag. Behalve op de 1e dag van de chemo. Om het vocht proces een duw te geven.
  2. Een lichtgevoel in de kaken, niet pijnlijk. Ik besluit om vandaag weer een start te maken met de mond te spoelen met een zoutwateroplossing.
  3. Af en toe stekende pijn in vingers. Stekend, maar  hooguit 1 a 2 seconden.
Zaterdag/Zondag/Maandag/Dinsdag
  1. Het gevoel in de vingertoppen wordt minder. Net als bij de voetzolen krijg ik in de vingertoppen een ietwat branderig gevoel. Alsof ik een te heet kopje koffie met de vingertoppen gepakt heb. Er zijn gevallen waarbij het gevoel niet of niet geheel terugkeerd. Dat is lastig maar is nog te doen.


Week 1 verloopt tot nu toe voorspoedig. Veel last van bijwerkingen heb ik (weer) niet. Wel is merkbaar dat er een hoop zooi naar binnen gewandeld is. Dat uit zich in langzame bewegingen, en een soort van roes. Veel zit ook tussen de oren want als ik me focus sta ik op scherp. Het is wel zo dat dit erg veel energie kost. Morgen gaat zo langzaam week 2 van start. Week 2 kenmerkt zich door een dip in de weerstand. Voorzichtigheid is geboden dus!  

1 opmerking: